Saturday, November 30, 2013

haşhaşlı açma tarifleri

Merhabalar sevgili site takipçilerimiz. Yogun talep aldigimiz icin sizlere bugün haşhaşlı açma tarifleri yazisini yayinlamaya karar verdik.


hashasli acma tarifleri 1


Pastaneden hazır alınan açmalar tadında, içinde margarin olmayan ve çok bereketli bir tarif... Mutlaka sık kullanılan tarifler arasına alınması gereken bir lezzet:  ) buyrun bakalım...


Malzemeler


1 su bardağı ılık su


2 su bardağı ılık süt


1 su bardağı şeker


1 paket kuru (instant) maya


1 su bardağı sıvıyağ


1 yemek kaşığı tuz


2 yumurta (akı içine sarıları üstüne)


alabildiği kadar un


Hazırlanışı


1. Açmalarımızı 3 aşamada mayalandırmamız gerekiyor. Öncelikle su, süt, şeker ve mayayı bir kapta karıştırıp ağzını kapatalım. En az 15 dakika bekletip mayalanmasını sağlayalım.


2. Daha sonra sıvıyağ, tuz ve eleyerek de unu ekleyelim...


3. Kulak memesi kıvamındaki hamuru tekrar mayalanmaya bırakalım... Ben 5-6 saat dinlendiriyorum. Örneğin sabaha yapacaksınız gece yatmadan evvel yoğurup sabah açmalarınızı hazırlayabilirsiniz.


4. Mayalanan hamura şekil verip tepside tekrar 1 saat mayalandırıyoruz. 175 C'lik önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.


Ben peynirli ve haşhaşlı olarak hazırladım.   Sade de hazırlanabilir...



 



 



hashasli acma tarifleri 2



hashasli acma tarifleri 3


Peynirli açmaları nasıl yaptığımı da yukardaki fotoğrafta göstermeye çalıştım.




Bu konu ile alakali daha cok bilgi inceleyebileceginiz faydali bir internet kaynagi : HAŞHAŞLI AÇMA TARİFİ

No comments:

Post a Comment