Wednesday, September 25, 2013

ÇAY DAVETİ-22



cay daveti 22 1
Bu yaz köyde ki evimizde misafirlerim için pek çok masa kurdum.

Büyük aile kahvaltıları, iftar masaları, sade ikindi çayları gibi farklı saatlerde masalar hazırladım.

Bu masanın ise benim için anlamı bambaşka, bu masa bir nevi 3 kuşak masası.

Ben 2 yıldır, Kastamonu Çatalzeytin'e bağlı köyümüzde ki evimizde yaz tatillerimi geçiriyorum.

Annem 15-20 kilometre uzaklıkta ki Abana'da ki evinde yaz tatili yapıyor.

Fırsat buldukça bir araya geliyoruz, her hafta sonu anneme ziyarete gidiyoruz.

Annem fırsat buldukça bize ziyarete geliyor.

Bu masada annemi ağırladım ama masada sadece annem-kızım ve ben vardım, bu yüzden bu resimleri 3 nesil masası diye kaydettim : )

Bugünlerde annem, abim ve yengem Hacca gittiği için özlem içindeyim.

Rabbim bütün Hacı adaylarımıza kolaylıklar versin, sağlıcakla gidip dönmeyi nasip etsin.


cay daveti 22 2
Masadan bahsedecek olursam;

Annem o gün köyde bir kaç yere daha gideceğini söyledi, hafif bir şeyler hazırlamamı istediği için salata ağırlıklı bir mönü oluşturdum.

Eşimin abisinin bahçesinden pazı ve semizotu topladım.

Pazı ile börek pişirdim, semizotu ile yoğurtlu salata hazırladım. 

Fellah köftesi biraz el oyalıyor ama sonucu muhteşem olduğu için bu yaz sık sık hazırladım.

Bir de arpa şehriye pilavını, mısır taneleri ve tavuk dilimleri ile birlikte servis yaptım.


cay daveti 22 3


Yoğurtlu Fellah Köftesi






cay daveti 22 4


Tavuklu Arpa Şehriye Pilavı


Arpa şehriye pilavını hazırladıktan sonra içine mısır taneleri ekledim.


Üzerine de baharatlı tavuk dilimleri yerleştirdim.



cay daveti 22 5


Pazılı Börek



cay daveti 22 6


Yoğurtlu Semizotu Salatası


"Afiyetle Kalın"


No comments:

Post a Comment