Tuesday, September 3, 2013

EV TAŞIMA HAZIRLIK AŞAMASI VE PRATİK BİLGİLER..



Şöyle bi durup düşünüp , parmak hesabı yapıp evleri tek tek hesaplamadan adet veremeyeceğim kadar çok ev değiştirdim :) En uzun oturma rekorumuz 5 sene ile bloguma ismini veren , sizlerinde yakından gördüğü Çatı Katı evimiz.. en kısa oturma rekorumuzda 6 ay ile kaçarcasına taşındığım bahçe katı oldu :) ondan öncesinde rekor 9 ay ile bir başka evindi.. 


bu kadar çok ev değiştirmek taşınma konusunda bir sürü anı ve tecrübe demek.. son taşınmamdan sonra bu post çok istek aldı.. şimdi taşınma konusunda kendi çapımda uyguladığım pratik fikirleri ve tecrübelerimi paylaşacağım.. unuttuğum , atladığım sormak istediğiniz şeyler veya sizin ekleyeceğiniz bir şey olursa yorum bölümüne yazarak posta katkıda bulunabilirsiniz..






- Öncelikle işe evde detoks yaparak başladım.. paketleme aşamasına geçmeden önce kışlıklar , yazlıklar olmak üzere giysi dolapları , mutfak , banyo dolapları vs. kısacası aklınıza gelen her yeri bir elden geçirdim.. fazlalık , artık kullanmayacaklarımı toz bezi yapılacaklar , atılacaklar , satılacaklar ,verilecekler vs. şeklinde kategorilendirip dağıtımını sağladım.. böylece ev hafifledi.. 






kıyafet konusunda verecek yeriniz yoksa semtiniz Belediyesi bunun için yardımcı olabilir.. Ben Valilikte çalışan arkadaşıma ve K.Çekmece Yaşam Sevinci Merkezi'ne gönderiyorum.. 






ev tasima hazirlik asamasi ve pratik bilgiler 1


*alıntıdır..






hatta yanlış hatırlamıyorsam gelip biz alabiliriz demişlerdi ilk görüştüğümde ama ben Yasin'le gönderiyorum bir şeyler çıktıkça.. Giysi , mutfak eşyası , yorgan ,battaniye vs. bir ailenin ihtiyacı olabilecek her şeyi kabul ediyorlar ihtiyaç sahiplerine ulaştırıyorlar..en sevdiğim yanları da ihtiyaç sahiplerinin mağaza şeklinde düzenlenmiş bu yere gelip , ihtiyaçları olan şeyleri görüp ,seçip beğenip alabiliyor olmaları.. 






-Taşınmamız önceden belli olduğu için bir süre sonra market alışveriş listelerini buna göre hazırlamaya başladım.. isteğimize göre değilde evdeki malzemeleri bitirmeye yönelik yemekler yapıp mutfak stoğunu erittim.. bir önceki taşınmamda buzluk daha doluydu.. bitiremediklerimi anneme gönderip onun buzluğuna koymuştum.. aileye yakın oturmak bu gibi durumlarda avantajlı olabiliyor..






- Sonra taşınma hazırlığı için gerekli malzemeleri toparlamaya geçtim.. Koli , Jumbo boy çöp poşetleri , vakum poşetleri koli bantları , gazeteler , keçeli kalem ve post-it'ler benim kullandığım malzemeler..


ve hani şu pek çok kişinin patlatmaktan zevk aldığı kırılacak şeylerin sarıldığı bi malzeme var..adını anımsayamdım şu an.. hatta bi adı var mı bilmiyorum :) aşağılarda fotoğrafını ekleyeceğim.. ondan da almanızı tavsiye ediyorum..nalburlarda büyük rulolar halinde satılıyor..uygun fiyatlı bi şey.. 


taşınma hazırlığına başlamadan önce tüm malzemeleri elinizin altında bulundurmakta fayda var ki hızınız kesilmesin , işiniz sekteye uğramasın.. 


ayrıca panikle koli aramaya çıktığınızda sizden kullanılmış ,ağzı burnu kaymış koliler için para isteyenlerde çıkabilir aklınızda bulunsun :) neyse ki herkes öyle değil.. kuruyemişçi , market veya bakkallar koli konusunda yardımcı olacaktır..






- Kolilerimiz ,tüm malzemelerimiz hazır.. paketlemeye başlıyoruz.. ben önce sık kullanılmayanları paketlemekle başladım..örneğin ( yazsa ) kışlık giysiler , çocukların ileride giyecekleri büyük gelen kıyafetleri , sık kulllanmadığım fincan takımları vs. gibi..ve kolilerin üzerine keçe kalemle yazdım "Yasin,ben kışlık kıyafetler en son açılabilir" veya "Emin / Rana büyük gelen kıyafetler en son açılabilir" şeklinde.. 


böylece yerleşme esnasında bu kolileri en sonra bıraktım önce aciliyeti olanlar ortadan kalkmış oldu..






- Yorgan , yastık gibi eşyalar :  evlenirken çeyiz hazırlama gibi bir durumum olmadığı için devasa boyutlarda yorgan ve yastığım yok.. kullandıklarımız ve 1-2 tane de misafir vs. için..ve yün değiller.. genelde silikon yorgan yastık kullanıyorum..yer kaplama oranları daha düşük oluyor böylece..  bunları da vakum poşetlerine koyup vakumladım.. kapladıkları alan minimuma indi ve taşıma istifleme kolaylığı sağladı böylece.. vakum poşetleri kendi sattığımız ürünlerden olduğu için bulmakta zorlanmadım..Yasin ofisten getirdi..






-Sevdiğim , manevi değeri yüksek olan veya başına bi şey gelse normalden daha çok üzüleceğim eşyalarımı ayrı ayrı koliledim.. işte adını anımsamadığım bu malzemeyle paketledim ve üzerlerine içlerinde neler olduğunu kabaca yazdım ( örneğin ,sütlük takımı , ferforjelerim , takılarım vs. gibi )..






ev tasima hazirlik asamasi ve pratik bilgiler 2






artı bu özel kolilere bir de "YASİN" yazdım ve ayrı bir yerde istifledim..bu , o kolileri Yasin taşıyacak demek.. bunları nakliye arabasına vermedim ve büyük taşınmadan bir gün önce Yasin bu kolileri kendi aracımızla sarsmadan , üzerine bi şey koymadan vs.kendisi taşıdı.. 


bu evde iki adet boş odam var.. üst katta daha geri planda kalan boş odaya bu özel kolileri dizdik ve kapısını kapattık..onları sağlama alınca benim içim daha bir rahatladı :)






-Diğer tüm kolilerin üzerini de odalara göre ve eşyalara göre kategorileyip içlerindekileri yazdım.. Örneğin ;


Yatak Odası / Nevresimler /Pikeler


Yatak Odası / Kıyafetlerim


Emin'in Odası / Kıyafetler


Emin'in Odası / Kırtasiye Malzemeleri


Rana'nın Odası / Oyuncaklar


gibi..


Böylece neyin içinde ne olduğunu kolayca görüp , odalara göre dağılımı kolaylıkla sağlamış oldum..






Tüm kolileri diğer boş olan alt kattaki odama dizdirip kullanacağımız odalarda karışıklık olmamasını sağladım.. yerleştikçe boş odadan koli alıp yerleştirdim..böylece evde bir curcuna olmadı.. yerleşme hızım arttı.. 






-Mutfak eşyalarının kolilerinin üzerine büyük harflerle KIRILACAK EŞYA yazdım artı bir de her birinin üzerine havlu vs. gibi bir şey koyup darbelere karşı bir ön hazırlık yapmış oldum..ve kırılacak eşyaların kolilerini ufak kolilerden seçip içine az eşya koydum.. bahçe katına taşınırken bir koli mutfak eşyam kırıldı çünkü..






- Her gün için listelerim vardı..ertesi gün yapacaklarımı yazdım..


Salı


Rana'nın dolabını boşalt


Deterjanları kolile


Yasin aynaları sökecek






Çarşamba


Tüm yıkanacaklar bitirilecek


Halıları bantlamaya başla


Bavul hazırlamaya başla






şeklinde.. ve yaptıkça listelerin üzerlerini çizdim kafam karışmadı ne kadar yol aldığımı ne kadar işim kaldığını görebildim bu sayede.. 






-Tekrar tekrar açıp içleri boş mu diye kontrol etmemek için tüm dolaplara "BOŞ" yazılı post-it'ler yapıştırdım.. bu bahçe katı evimde çok olmasa da bir önce taşınmamda Çatı Katı evimde inanılmaz işime yaradı.. mutfak ,salon ,yatak odası , banyo.. o evin her yanı gömme dolap doluydu ve kafam karışıyordu sürekli.. "boş" yazılı post-it'ler hayat kurtarıcı olmuştu..






-Sökülecek büyük mobilyalarla Yasin ilgilendi.. ben koltuklarım yeni olduğu için tedirgindim.. bir önceki taşınmamızda eski beyaz koltuklarımın üzerinde koca koca siyah el lekeleri vardır çünkü.. nakliyeciler sağolsun.. bu kez işi sağlama aldık.. Yasin bu sefer çok iyi şekilde sardıracağını söyledi.. yine de çeşitli önlemler aldım.. koltuklarımın yüzleri çıkıyordu onları çıkarıp büyük çöp poşetlerinin içine koyup ağzını bağladım.. sadece minderlerinin yüzünü çıkarmadım onları da Jumbo boy kalın çöp poşetlerine yerleştirip sağlama aldım.. 


koltukları ve diğer parçalı eşyaları söktüğümüzde bir sürü vidayla başbaşa kaldık.. Yasin bir kutu saklama poşeti alıp her eşyanın vidasını ayrı ayrı poşetledi..içlerine not kağıtları yazıp bıraktı.. Örneğin ; "koltukların vidaları" , "tv ünitelerinin vidaları" gibi.. 






-Burada göreceğiniz English Home Ferforje rafım ve buradan hatırlayacağınız İkea Ferforje Paravanımda kıyamadığım eşyalar listesindeydi.. bunları da üzerlerine çöp poşetleri geçirerek sağa sola sürtüp çizilme , sıyrılma gibi durumlardan kurtardım.. yine severek alıp diğer evde çok kullanamadığım buradaki ve buradaki siyah , beyaz aynalarım gibi orta büyüklükteki eşyalarımı aynı yöntemle korumaya aldım..ve tüm bunları yine Yasin taşıdı sağolsun..nakliye aracına vermedim..






-Perdelerimde yeniydi biliyorsunuz.. kirlenemeden yeniden taşındım.. onları kolilemedim..uzun süre katlı kalsalar kat izi olabilirdi yıkamayıp direk asacaktım çünkü.. son gece , hatta gece yarısı çocuklar annemlerdeyken Yasin'le perdeleri çıkarıp hafifçe katlayıp gelinlik taşırmış gibi özenle kollarımızda yeni eve taşıdık ve hemen astık.. böylece hiç kırışmadan perdeler yeni yerlerine ulaşmış oldu.. sadece tülleri yıkadım..


En sona perdeleri bıraktık yani.. benim o evden son çıkışım perdelerle oldu.. yeni eve onları astıktan sonra ben annemlere geçtim ve sabahına Yasin evi taşıdı..






-Annemlere gitmeden önce bavul tipi bir çanta hazırladım..ve taşınmadan önce bunu annemlere önden gönderdim.. bunu her taşınmamızda yapıyorum kesinlikle hayat kurtaran bir şey.. hepimize bir kaç gün idare edecek kadar çamaşır ,Rana'nın bezleri , ihtiyaç duyabileceğimiz ilaçlar, diş fırçalarımız , kişisel eşyalarım vs. gibi şeyleri bir çantaya doldurdum..hem annemlerde kaldığımız süre boyunca hem de yeni eve geçip daha yerleşmemişken bu çantayla yaşadık..ve inanılmaz iş gördü.. kolilerde bir şeyler aramak zorunda kalmadım..






-Normalde kendimi paralasam da eve yardımcı alamadığım , başkasına ev temizletemediğim ,her şeyi kendim yapacağım diye direten bir yapım olduğu halde bu kez taşınacağımız evi ben temizlemedim.. Daha yeni yerleşmişken tekrar taşınmak ve evde yaşadığım sorunlar , yıpratıcı ev arama süreci ,depresyon vs. sebebiyle kendimde bu gücü bulamadım :) 


ablamın "sen temizlemeyeceksin bak o evi ! yormayacaksın kendini ! gelirim oraya !" cümleleriyle başlayan tehditlerinin de bunda payı büyük tabii :)






Temizlemek için birini aramakta komik bir süreçti :) bir temizlik şirketi 550 lira fiyat çıkardı bize.. ev dubleks ve büyük normal gelebilir ilk başta ama boş bir ev için bu çok yüksek bir rakamdı..en azından ben verdirmezdim :) evi kendim temizler o parayı da gönlümce harcar depresyondan böyle çıkardım :) Neyseki apartman görevlisinin eşi bu iş için bize yardımcı oldu.. 5'te bir fiyatına evi temizlemeyi kabul etti.. ve Allah razı olsun karı-koca çalışmışlar pırıl pırıl yapmışlar.. 


bu işlerde benim gibi tecrübesizseniz yani apartman görevlileri çok yardımcı oluyorlar..






Sanırım bitti :) 


kendimle ilgili yazacaklarım bu kadar.. diğer teknik her şeyle tek başına Yasin ilgilendi ben karışmadım. aslında postu yaptım/ettim şeklinde hazırladım ama Yasin her aşamasında benden çok yoruldu , benden çok şey çabaladı.. yıpranmadan atlatabilmemiz için elinden gelen her şeyi fazlasıyla yaptı.. bu yüzden ona hepinizin huzurunda teşekkür ediyorum..






umarım yazdıklarım faydalı olur.. taşınma hazırlığında olan herkese kolaylıklar diliyorum şimdiden :)






Herkese Öpücükler..






Çatı Katı Instagram


Çatı Katı Facebook Sayfası


Çatı Katı Twitter


Çatı Katı İlkay Satıyor




ev tasima hazirlik asamasi ve pratik bilgiler 3

No comments:

Post a Comment