Wednesday, October 2, 2013

Anılarda beni hatırlar mı? # 8 #






anilarda beni hatirlar mi 8 1


KENDİNDE ARAMAK


Geçmişe baktığımda ne kadar basit hatalar yapmışım, diyorum bazı söylediğim sözler ne kadar da saçma geliyor.

Şimdi bir şansım daha olsa aynı hataları yapmazdım diyorum şimdiki aklımla on yıl öncede yaşamayı o kadar çok isterdim ki.


 Eltim buradan taşındığından bu yana kayınvelidemle sanki daha bir yakınız her zaman onu suçlardım ya kendime hiç pay çıkarmadığımı anlıyorum.

Onun oğlunu benimle paylaşamadığını düşünürdüm neyi ,kimi kiminle paylaşamıyorum ki.


 Ben böyle bencil davrandıkça çevremdeki herkesi uzaklaştırıyorum Emin'le aynı evde iki yabancıyız sanki!

Paylaşacak ne çok şeyimiz varken  bir bakıyorum paylaşacak bir şey bırakmamışım ,gece eve geldiğinde Eda'nın durumunu anlattım bana

'' ana değilmisin evde bütün gün ne yapıyorsun ilgilensene'' dedi. Bu sadece benim ilgileneceğim halledebileceğim bir şey değil ki.

 Kızımız göz göre göre arayışlar içine giriyor  ve çıkış yolunu yalnış sokakalartda arıyor ve ben bir şey yapamıyorum pasif kalıyorum.

 Aklıma  annemin bir sözü geldi  ''düşmanı yenemezsen dost olacaksın.''


 Madem ben kayınvalidemi düşman gibi görüyorum ama bunu bir tek ben görüyorum ve onunla didişerek elime bir şey geçmiyor daha çok kaybediyorum ,

 ona iyi davranıp yanında olmaya karar verdim, onun tecrübelerinden yararlanırsam karlı çıkan ben olacağım.

Emin gece işten geldiğinde sofra her zamanki gibi hazırdı yemekte çocuklar bir biriyle didişirken Emin'e döndüm'' annemi yanımıza alalım mı ?'

''Annemi yanımıza alalım mı?'' Şaşkınlıkla

'' hangi annemi''  Kaç annen var Emin senin anneni işte böyle zor oluyor  aynı bahçede git gel odanın birini anneme ayıralı ben küçük odayı düşündüm ne dersin?''

Elinde kaşık şaşkın şaşkın bakıyor'' ne geçiyor senin aklından, sen annemi hiç sevmezsin ki''


''Artık seviyorum , olamaz mı alla alla ne var bu kadar şaşıracak çok yaşlandı ve yanımızda olunca hem bana fikir verir iyi olmazmı?''

'' dur bakalım acele karar vermeyelim gel demek kolay , aklına esti gel dedin aklına esince git diyemezsin, hem o gelmek istermi bakalım'' dedi


Gece yatağa yattığımızda  Emin  bana '' sen ciddimisin '' dedi.

 '' hangi konuda?''dedim.

 ''Annemi yanımıza alma konusunda neden böyle bir şey istiyorsun?'' dedi


 '' Çocuklar annemi çok seviyor hem  düşününce kendimde de kabahat buluyorum, merak etme saygıda kusur etmem'' dedim sustu

Bütün gece yatakta dönüşüne uyandım, uyuyamadı anlıyorum, aslında annesini yanımıza almayı çok istiyor ama anlaşamazsak git denmezki , diye düşünüyor...


Sonunda benim dediğim oldu ve Anneme bizimle yaşamasını onun oturduğu eve kira vermeyi teklif ettik.

 Annem yanımıza gelmeyi hemen kabul etti ama evi kiraya vermem dur bakalım ben çocuk değilim ya anlaşamazsak aynı evde kiracıya çık mı diyeceğim '' dedi

Uzun zamandır ilk defa ona arkasından kayınvalidem yerine annem diyordum.

 bir şeyleri düzelteceksem işe kendimden başlamalıydım.

Annem evdeki odasına yerleştiğinde çocuklar çok sevindi .

Eda'yla çok yakın olması benim işime geliyor, ve Eda'ya aynı şeyleri ben dediğimde  Eda'dan tepki alırken babaannesi söylediğinde  daha farklı tepkiler veriyor.


Ne de olsa gün görmüş kadın  onun zihnine girmeyi iyi biliyor. Eltimler annemi yanımıza aldığımızı duyduğunda çok şaşırdılar.

Aradan geçen bir kaç ayda  sorun  öyle göze batan bir sorun yaşamadık ve  annem  evini kiraya verdi babamdan kalan maaşı ve kirayı bize vermiyor...

  

Bütün  torunlarına hesap açtı hepsine  para yatırıyor hiç değilse eskisi gibi ayırım yapmıyor demek ki o da bazı şeyleri anladı.


 Ve anladığım çok önemli bir şey var ki oda bakış açısı ona kaynana gözüyle baktığım için yıllarca didiştik ama anne gözüyle baktığım anda her şey değişti tabi ki zaman zaman sorunlar yaşayacağız  aynı havayı soluyoruz,

 Anlayış, ve sağduyu kadar güzel bir duygu yokmuş.





anilarda beni hatirlar mi 8 2





No comments:

Post a Comment