Friday, October 25, 2013

kari kepala ikan merah, nasi goreng kerabu petai



Assalamualaikum semua...


phewwwww, hari ni mengantuk giler weh...datang awal pagi kat ofis, kita tidur dulu la...kalau tak cukup tidur kang, ada aku meroyan kat kaunter aku ni kang...hahaha...


ada banyak benda nak cerita tapi malas nak upload gambar banyak2, hari ni nak up dua keping gambar je, boleh kan...



kari kepala ikan merah nasi goreng kerabu petai 1


 kari kepala ikan merah...(gambar gegar pulak, huh!)


mak mertua masak masa kami balik Seremban dua minggu lepas...


rasanya korang pun tau aku ni mmg suka kari kepala ikan mcm ni...dah banyak kali jugak aku tayang n3 kari kepala ikan...tapi kali ni mak mertua aku masak kari pakai rempah khas dari Penang punya...sedap woooo...rempah Penang sedap dia tak sama mcm rempah kari Baba's ke Adabi ke tau...rasa dia lain mcm sedap...heheh...nnt kalau aku pi Penang lagi, aku nak borong rempah kari banyak sikit...eh, korang kalau datang Penang nak cari rempah, boleh cari kat Little India...murah2 dan banyakkkk pilihan...



kari kepala ikan merah nasi goreng kerabu petai 2


ni pulak nasi goreng kerabu kat kedai area rumah aku...special nasi goreng kerabu kat kedai ni berbanding kedai lain sbb nasi goreng kerabu dia letak petai weh....i like!! terbaik la...dah la udang ngan sotong dia letak banyak, pastu ada pulak hirirsan petai, Allah...sedapppppnyaaaa....terbaik lah!! pas tu up pulak dengan telur dadar, huhui...heavennya...


















ok lah, sendiri up n3, sendiri terliur, nak pi cari makanan jap la...;)


No comments:

Post a Comment